Lost Ark Studio Compilation - Vol. 10

by Various Artists

/
  • Streaming + Download

     

  • Compact Disc (CD) + Digital Album

    Includes unlimited streaming of Lost Ark Studio Compilation - Vol. 10 via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    ships out within 3 days

      $5 USD or more 

     

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

about

The Lost Ark Studio Compilation - Vol. 10 offers up ten new tracks from artists from Southern California and elsewhere, mixed at the Lost Ark Studio. Listen, Enjoy, Download and Share!

credits

released February 17, 2017

Mixed by Mike Butler at the Lost Ark Studio, California
Mastered by Jamal Ruhe at West West Side Music, New York

www.lostarkstudio.com
www.facebook.com/lostarkstudio

www.randmrecords.com
www.facebook.com/randmrecords

Many thanks to all the songwriters, singers, players, and engineers: Nelson Beltran, Joe Bisirri, Tim Bostwick, Jereme Brown, Rachel Brown, Tommy Brown, Mike Butler, Dennis Caplinger, Bianca Caruso, Deane Cote, Bobby Cressey, Laura Epling, Erica Erenyi, Tom Feller, Josh Aaron Friedman, Wayne Fyffe, Matt Goff, Arabella Harrison, Lance Hawkins, Aaron Hill, Brock Human, Billy Hurt Jr., Beau James, Jeff Kissell, Gideon Klein, Ed Kornhauser, Jack Lawtey, C.J. Lewandowski, Jason Littlefield, Jasper Lorentzen, Tony Lucido, Chris Lynch, Matt Lynott, Andrea Marie, Patrick McClory, Jake Najor, Evan Nolan, Marty O'Reilly, Craig Packham, Mike Reilly, Josh Rinkel, Michael Rondstadt, Garrett Sale, Pat Schneider, Anna Seguin, Jamie Shadowlight, Brian Dale Allen Strouse, Jeremiah Tall, Vanessa Winters, Nathanial Yerka, James Zurek, Thomas Zurek

Cover Design: www.BojhParker.com

© 2016 Randm Records

tags

license

all rights reserved

about

The Lost Ark Studio San Diego, California

We make tasty records the old fashioned way - hands on, real instruments, players playing, singers singing, all in the room together, loud and proud.

Oh, and we have the most awesome vintage instrument collection in town. Yep, we do.
... more

contact / help

Contact The Lost Ark Studio

Streaming and
Download help

Redeem code

Track Name: Beau James - Broken Hearted Past
Beau James - Broken Hearted Past

I'm such a fool for ever kissing a girl like you because I knew the moment I touched your lips I wouldn't sleep until your heart belonged to me but now I see I moved too fast so please forgive me if I take a few steps back.

It's just my broken hearted past has got some questions he’d like to ask, am I the only man who’s kissing you at night? And is my heart the one you're trying to take or is my heart that when you're going to break please be honest, tell me the truth so I'll know if I need to start getting over you.

Because I'm so ashamed that my heart even feels this way you're not to blame it’s someone else's mess but I'll confess that I've grown tired of my loneliness and if you pass the test it all might change. So please forgive me for these words I’m about to say.

It's just my broken hearted past has got some questions he’d like to ask am, I the only man that's kissing you at night? And is my heart the one you're trying to take or is my heart the one you're going to break, please be honest, tell me the truth so I'll know if I need to start getting over you. Please be honest, tell me the truth so I'll know if I need to start getting over you.

It's just my broken hearted past has got some questions he’d like to ask am, I the only man that's kissing you at night? And is my heart the one you're trying to take or is my heart the one you're going to break, please be honest, tell me the truth so I'll know if I need to start getting over you. Please be honest, tell me the truth so I'll know if I need to start getting over you.
Track Name: Marty O'Reilly & The Old Soul Orchestra - Shudder
Marty O’Reilly & The Old Soul Orchestra – Shudder

Let go of the mountain,
Let go of the moon,
they still cast a shadow,
on the walls of every room...

Let go of my hurting,
there's still blood up in my tracks,
this haunted beast of burden,
parades a ghost up on its back

and I've been trying to keep my head up,
for a little bit too long I've found,
I feel like Wile E. when he runs off the cliff,
doesn't fall till he looks down,

and I knew well,
Ya i knew well,
and it makes me shudder now,
darling can't you tell?
darling can't you tell?

A penny for your thoughts,
when wishful thinking ain't enough,
to make a fortune in drowning copper,
come to life and float back up...

Your heart was like a bonfire,
the smoke rose in jibes and quips
with words so cold that the vapor froze,
and bloomed right out of your lips,

and I knew well,
Ya i knew well,
and it makes me shudder now,
darling can't you tell?
darling can't you tell?
Track Name: William Wild - Sleeptalk
William Wild – Sleeptalk

I’ve been talking in my sleep,
I’ve been wondering what it means,
I’ve been wondering why I never saw the dawn,
All the while long.

I’ve been dreaming you were hear,
I’ve been seeing things unclear,
You’ve been thinkin’, prayin’, sayin’ it’s a fog,
All the while long,
All the while long.

Open up your eyes and take a look in mine,
I’m telling you I’m never gonna leave,
Even when you run like a bullet shot out a gun,
I’m gonna let you know where you need to be.

I’ve been marchin’ to the beat,
Hittin my drum on the 1’s and 3’s,
And now I’m wonderin’ how I never heard the song,
All the while long,
All the while long.

Open up your eyes and take a look in mine,
I’m telling you I’m never gonna leave,
Even when you run like a bullet shot out a gun,
I’m gonna let you know where you need to be.

I would rather end up lyin’ face down,
Than spend my time feelin’ out the waves,
And Lord I’d rather end here as a young man,
Than wind up gettin’ old and never loved

Open up your eyes and take a look in mine,
I’m telling you I’m never gonna leave,
Even when you run like a bullet shot out a gun,
I’m gonna let you know where you need to be
I’m gonna let you know where you need to be.
Track Name: The Po' Ramblin' Boys - Are You Homesick In Carolina?
The Po’ Ramblin’ Boys - Are You Homesick In Carolina?

Are you homesick in Carolina
With no one to hold on to
I went and left all my dreams behind me for a love I thought was true
Are you feeling all alone or tell me if you've found somebody new
Are you homesick in Carolina with no one to hold onto

We made some memories in this old house
On a mountain, in Tennessee
Please tell me darlin’, don't you remember
When I asked you to marry me

Are you homesick in Carolina
With no one to hold on to
I went and left all my dreams behind me for a love I thought was true
Are you feeling all alone or tell me if you've found somebody new
Are you homesick in Carolina with no one to hold on to

You're the only one I treasure
You're the only love I find
Please tell me darlin’, won't you come home
From those hills of Caroline

Are you homesick in Carolina
With no one to hold on to
I went and left all my dreams behind me for a love I thought was true
Are you feeling all alone or tell me if you've found somebody new
Are you homesick in Carolina with no one to hold on to

I've tried so hard dear to make you happy
Tried to keep you satisfied
You left no letter upon the table
You never even said goodbye

Are you homesick in Carolina
With no one to hold on to
I went and left all my dreams behind me for a love I thought was true
Are you feeling all alone or tell me if you've found somebody new
Are you homesick in Carolina with no one to hold on to
Are you homesick in Carolina
Track Name: Tommy Brown and the County Line Grass - Leavin' This Town Little Darlin'
Tommy Brown and the County Line Grass - Leaving This Town Little Darlin’

I’m leaving this town little darling
With just these clothes on my back
I’m tired of your cold cold kisses
I’m leaving I ain't never coming back

You break my heart each time you leave me
You make it worse each time you come back
It’s my turn to step out I’m leaving
I won’t even take the time to pack

I’m leaving this town little darling
With just these clothes on my back
I’m tired of your cold cold kisses
I’m leaving I ain't never coming back

I never planned on being a rounder
But that’s the way it’s turned out to be
I’m gonna make this highway my home
Don’t believe me just wait and see

I’m leaving this town little darling
With just these clothes on my back
I’m tired of your cold cold kisses
I’m leaving I ain't never coming back

I’m leaving this town little darling
With just these clothes on my back
I’m tired of your cold cold kisses
I’m leaving I ain't never coming back
Track Name: The Palominos - Folding Money
The Palominos - Folding Money

Well, I went to see my banker just to raise a little money
But when he told me their requirements well I started feeling funny
He said, you gotta have a house, you gotta have a lot
I ain't got a window and I ain't got a pot
Sometimes the whole world seems so funny
Trying to get my hands on some a-folding money

Well, I went to see the wellfare man, to try to get a pension
'Cause I was so depressed and I was needing some attention
He said, you don't qualify, you don't get a dime
That's when I broke his jaw, and that's why I'm doing time
I'd do it all again, though it may sound funny
If I could get my hands on some a-folding money

Well, in jail I got a letter from a lawyer in the city
He said, son I'm glad I found you, but it surely is a pity
Well, I hate to tell you now about your rich aunt Bunny
She passed and left a sack full of a-folding money

Well, I read her last will, and brother what a crime
"My nephew go to jail, well he don't get a dime"
Sometimes the whole world seems so funny
Trying to get my hands on some a-folding money
Track Name: Jeremiah Tall - Never Surrender
Jeremiah Tall - Never Surrender

Gravedigger man, have you got a fit for me?
An old pine box with a cross on the lid.
Hey digger man, have you got a plot for me?
A shallow grave underneath the old oak tree.

I ain't ever gonna lay down my guns.
I'll take them all on, one by one.
I ain't ever gonna lay down my guns.
I'll take them all on, until there gone.

Gravedigger man, have you got some words for me?
An old hymn, to set me free.
Hey digger man, please don't rush to cover me.
With each shovel of dirt its makes it harder to breath.

I ain't ever gonna lay down my guns.
I'll take them all on, one by one.
I ain't ever gonna lay down my guns.
I'll take them all on, until there gone.

I ain't asking, I'm telling you...
My time has past me but that's old news
And I ain’t got a place of mine own,
Dust off my close, can't rest these bones.
And I'm never gonna give in, I'll never surrender...
No not to you!

Gravedigger man, am I just like you?
An old soul, in a dead man's shoes.
I ain't ever gonna lay down my guns
I'll take them all on, one by one

I ain't ever gonna lay down my guns.
I'll take them all on, one by one.
I ain't ever gonna lay down my guns.
I'll take them all on, until there gone.
I ain't ever gonna lay down my guns.
I'll take them all on, one by one
I ain't ever gonna lay down my guns.
I'll take them all on, until there gone.
Track Name: Bianco Caruso - Bravado
Bianca Caruso – Bravado

Take him back, take him back for all that he’s done
make him beg, get him on his knees and then run
Cut him off, make it so he can’t see your face
Hold him up, hold him so he sees his mistake

Many hindsights fail my eyesight
I can eye the measurements with Bravado
many men have seen my shadow
I can fill the emptiness with Bravado

Looking back, looking back just what I was in
Had to laugh laughing so I don’t lose my shit
Puttin’ on, putting on a show for my friends
In Denial, looking for a means to an end

Many hindsights fail my eyesight
I can eye the measurements with Bravado
many men have seem my shadow
I can fill the emptiness with Bravado

Take me back, take me back and keep me at bay
Where I stand isn’t where I want to stay
Make me beg, borrow cheat or steal me away
What I said isn’t all I have to say

Many hindsights fail my eyesight
I can eye the measurements with Bravado
many men have seem my shadow
I can fill the emptiness with Bravado
Track Name: The Lawsuits - Romeo
The Lawsuits – Romeo

See the levels of the labyrinth
Get lost within your head
Even in knowing how to get back home
It doesn’t guarantee a bed

That’s why you never cross a bitch in heat
That’s why you never stop or stare
In being asked why you’re in second place
You think someone else put me here

Why all the women in the strip mall
Believe in what they save
Contrary to a common thought
A better strategy is to beg

Well, I ran into a Romeo
He offered me a drag
He says a leader’s job is being told
Oh, and the coke is in the bag

Walked past the square road sign
Next to the towns’ largest mouth
There stood a girl named Clementine
She is studying the family wealth

She is a blonde hair and blue eyed
She seeks to know what can’t be felt
Asked if I’d like to come inside
And if I’m famous or need help

Collecting novelty opinions
Can pull the words out from the air
Looking down upon the minions
Seeing yourself there just as clear

Tired of incomplete notions
Sick with mercury’s despair
The long list of distant cousins
With golden locks of German hair

Plagued by a fire burning bedside
Watched as you count the number of stares
Milligrams will open your eyes
Bound to energy’s wear and tear

No limitation Romeo
No Clementine advance
No lonely labyrinth anymore
No final dance
Track Name: Jack Lawtey - This Way
Jack Lawtey - This Way

They say the game has changed, my love
If it is all the same
I’ll keep you this way

But I am hopeless with you
A willing wave pulled by the moon
We’ll stay this way
We’ll stay this way

Breathe in, breathe out
You’ve got nothing to cry about
We’ll stay this way
We’ll stay this way
We’ll stay this way